BLOG

Anahtar Kelime Araştırması Nedir? Nasıl Yapılır?

Günlük yaşantımızda internet ile neredeyse herkes iç içe oluyor. Ve aynı zamanda yazımızda internet de gezinirken çok fazla duyduğumuz ve herkes tarafından çokça kullanılan terimlerden birisi olan “anahtar kelime” kavramı hakkında size çokça bilgi vereceğiz. Bu aslında bizim hayatımızda çokça kullandığımız bir kavramdır. İlk önce size anahtar kelime hakkında kısaca bir bilgi sunalım. Evet inceleyelim anahtar kelime nedir?

Anahtar kelime dediğimiz bu kavram, internet de gezindiğimiz sitelerin, yazıların, videoların, görsellerin birbiriyle bağlantı kurulduğu, bir veya daha fazla kelimeye sahip olabilen terimleridir. İnsanlar arama motorunda bir kelime arattıkları zaman internette bununla alakalı bir çok konunun çıkmasını istemektedirler. İnternet sayfasını üzerinde arama motorlarına girilen anahtar kelimeler sayesinde insanlar aradıkları her konunun içeriğine rahatlıkla ulaşmaktadırlar. Arama motorlarının yükselmesi ve önem kazanmasıyla birlikte anahtar kelime kavramı da hayatımız da oldukça önemli bir yer edinmeye başlamıştır. Google gibi arama motorları arama motorunda aratılan her kelime ve cümleyi yahut içeriği veri tabanın da tutarak kapasitesini çok fazla artırmıştır. Arama motoru sayesinde ve arama motoru ile herhangi bir kelimeye veya konuya ulaşmak isteyen kullanıcılar, bir sayfaya ulaşmak istediklerinde tüm kullanıcılar arama bölümüne bir “anahtar kelime” girerek aramasını yapmakta ve tamamlamaktadırlar. Anahtar kelime ile ilgili olan araştırmalar bir konu hakkında kullanıcıların en fazla hangi sözcükleri ve terimleri hangi anahtar kelimeler ile sonuçlar bulduğunu anlamaya yarayan bir işlemdir. Bu sayede siz de yayınladığınız site içerisinde ki kelimeleri ve yazının konusu bu konu ne olursa olsun farketmez, en gözde ve en çok aratılan anahtar kelimelerin içermesini sağlayarak kullanıcılar tarafından göze gelerek, sitenize oldukça fazla bir şekilde insan çekebilirsiniz. Peki en etkili anahtar kelime araçları nelerdir bunun incelemesini yapalım.

Bunların ilki olan Google Adwords, Google firmasının ücretli reklam aracıdır. Burada kişiler, arama, görüntülü ve video reklamların kurulumunu yapabilirler, reklamlarını göstermek isteyen topluluğu seçerek internet sitesine birden fazla kişiyi çekebilirler. Adwords içerisinde bulunan “Anahtar Kelime Planlayıcı” kısmı size yeni anahtar kelimeler bulmanız da yardımcı olacaktır yada aklınızdaki anahtar kelimeleri arandıkları seviyeleri veya arandıkları farklı kelimelerle bağlantılarını bulabilirsiniz. Üstelik ülke ve bölgeye göre aranılan kelime farklılıklarıyla bu aramaları bulabilirsiniz ayrı ayrı ulaşarak sizin asıl hedef altına aldığınız en çok etkileşim haline girdiği anahtar kelimeleri görebilirsiniz. Google Adwords kullanımı için sürekli kullandığınız ve sizin için aktif olan bir hesaba girmelisiniz. Diğer bir anahtar kelime aracı ise Semrush, SEO optimizasyonu, backlink takibi, arama motoru konusunda iyi bir takipçi ve rakip kelime analizleri konularında başarılı bir uygulamadır. Başka bir anahtar kelime aracı ise; Keyword Tool aracıdır.

DOMAİN SATIN ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ
SSL Sertifikası Çeşitleri Nelerdir?

Bir cevap yazın